Landbrug og fødevarer
Landbrug og Fødevarer
Lav en kort præsentation:
Reklamen handler om hvordan vores energiproduktion har ændret sig over årene. De fortæller om at vores energiforbrug er blevet fordoblet de seneste 15 år, men at deres mål stadig er at blive fuldstændig uafhængig af fossile brændstoffer. Så selvom vindmøller er pænere at kigge på, producere de ikke nær så meget som biomasse.
Brug AIDA-modellen:
Attention: Man bliver helt klart fanget af lorten midt på billedet
Interest: Man bliver da nysgerrig når man ser sådan en lort på en reklame, og får derfor også lyst til at finde ud af hvorfor de lige har valgt det billede
Desire: Man får lyst til at producere mere biomasse, når man ser at der de sidste 15 år har været et fordoblet energiforbrug
Action: Logoet forneden ’Landbrug og Fødevarer’
Beskriv og begrund målgruppe: Målgruppen er alle, fordi vi alle sammen bruger energi og det er vores klodes fremtid
Hvilke virkemidler bruges?: De bruger et normalt sprog, i det skrift der står med grønt - I teksten over skriver de i et mere formelt sprog, da de bruger fagord
Brander reklamen et firma, eller markedsføre et produkt?: Ja, de brander for deres eget firma, og markedsfører for biomasse (de sælger dog ikke biomasse, men gør opmærksom på det)
Vurder reklamen - lykkes den med at overbevise sin målgruppe?: Ja, det syntes jeg de gør, især ved de vælger at bruge en nemt forståelig statistik
Kommentarer
Send en kommentar